Jak dogadać się ze złością? Karty pracy dla dzieci (10 – 12 lat) i ich rodziców


Aby odkryć pełnię możliwości naszej platformy i cieszyć się wyjątkową zawartością.

KARTY PRACY

Złość jest emocją, z którą wiele osób – bez względu na wiek – ma trudność. 

Z tego powodu, wiele osób stara się ją tłumić lub negować, choć to może prowadzić w dłuższej perspektywie do trudności takich jak depresja, uzależnienia lub utrwalone postawy, które nie służą w życiu zawodowym i prywatnym. 

Rodzice często mierzą się z dylematem, w jaki sposób traktować złość swoich dzieci.

Autor:

Autorem kart pracy jest:

dr n.hum. Adrianna Smurzyńska

PSYCHOLOG DZIECI I DOROSŁYCH PSYCHOTRAUMATOLOG

Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Jagiellońskim ze specjalizacjami: psychologia kliniczna dziecka oraz psychologia rodziny i edukacji, jak również psychotraumatologii na Uniwersytecie Gdańskim. Aktualnie kształci się w zakresie psychoterapii poznawczo-behawioralnej z dialogiem motywującym oraz terapiami „trzeciej fali” w Akademii Motywacji i Edukacji oraz w metodzie psychodramy w Polskim Instytucie Psychodramy. W pracy psychologicznej rozwijała swoje kompetencje dotyczące arteterapii, pracy z ciałem, porozumienia bez przemocy oraz rodzicielstwa bliskości dla profesjonalistów.

Edukowała się również w zakresie filozofii i kognitywistyki – na Uniwersytecie Jagiellońskim, Uniwersytecie Adama Mickiewicza oraz Ruhr-Universität Bochum. Jest autorką wielu artykułów naukowych dotyczących mentalizacji, filozofii psychiatrii oraz relacji umysł-ciało. Broniąc interdyscyplinarną pracę doktorską z pogranicza filozofii umysłu, psychologii oraz kognitywistyki na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz w Akademii «Artes Liberales» uzyskała stopień naukowy doktora nauk humanistycznych w dziedzinie filozofii.

Pracowała w dziećmi w szkołach i przedszkolach, na świetlicy socjoterapeutycznej i dziennym oddziale szpitalnym. Prowadziła zajęcia grupowe rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne oraz twórcze i krytyczne myślenie. W pracy indywidualnej wspierała dzieci z niepowodzeniami szkolnymi, pokazując im nie tylko, jak pracować nad doświadczanymi problemami, ale przede wszystkim jak dostrzec swoją wartość. Pomaga dzieciom i nastolatkom doświadczającym silnych lęków, niepotrafiącym korzystać w konstruktywny sposób ze swojej złości oraz po doświadczeniach traumatyzujących. Konsultuje również rodziców i opiekunów pragnących lepiej zrozumieć swoich podopiecznych.

Ma również doświadczenie pracy z osobami dorosłymi – zarówno zaangażowanymi w pracę na uniwersytecie i zatrudnionymi w biznesie, jak również z osobami z niepełnosprawnością intelektualną i zagrożonymi wykluczeniem społecznym. Mając możliwość pomocy osobom cierpiącym na zaburzenia nastroju i zaburzenia osobowości, starała się każdorazowo zrozumieć specyfikę tego doświadczenia. W bezpośrednim kontakcie próbowała dostrzec, jakimi zasobami dysponuje osoba przychodząca do niej po wsparcie i nawiązać współpracę, w której obie strony są zaangażowane w poprawę aktualnego stanu. Wspiera w odbudowywaniu relacji z samym sobą, radzeniu sobie w kryzysach życiowych oraz integrowaniu trudnych doświadczeń.

Oferuje wsparcie psychologiczne dla dzieci (od 3 r.ż.), młodzieży i dorosłych. W swojej pracy integruje podejścia terapeutyczne opierające się na rozmowie z technikami niewerbalnymi – arteterapią, psychodramą i pracą z ciałem. Pomaga zrozumieć emocje i potrzeby, przekształcić negatywne myśli na własny temat oraz dostrzec nadzieję na możliwość zmiany. Kryzys traktuje jako szansę na rozwój, a objawy psychosomatyczne jako wskazówki, które umożliwiają lepsze zrozumienie doświadczanych trudności. Chętnie pomaga odnaleźć własną drogę oraz rozwijać pasje i marzenia.

Lubię spędzać czas na rozmowach, odkrywać nieznane miejsca i czytać książki siedząc na trawie. Wyrażam się w rysunku, kolażu, utworach literackich oraz tańcu. Sztuka pomaga mi odsłonić różne kawałki mnie samej i doświadczać świata na nowe sposoby.

Więcej na www.psychoklinika.pl